Специальность |
1-02 06 04 Обслуживающий труд и изобразительное искусство |
Место дисциплины в структурной схеме образовательной программы |
Компонент учреждения высшего образования Модуль «Специальные дисциплины изобразительного искусства» |
Семестр изучения |
8 семестр |
Трудоемкость в зачетных единицах |
3 зачетные единицы |
Количество академических часов |
90 академических часов (40 аудиторных часа, 50 часов самостоятельная работа) |
Форма промежуточной аттестации |
8 семестр – зачет |
Формируемые компетенции2
|
Прафесійныя кампетенцыі: арганізоўваць і праводзіць вучэбныя заняткі розных відаў і формаў; арганізоўваць самастойную работу навучэнцаў; арганізоўваць і праводзіць выхаваўчыя мерапрыемствы; развіваць вучэбныя магчымасці і здольнасці навучэнцаў на аснове сістэмнай педагагічнай дыягностыкі. |
Результаты обучения3 |
Ведаць: гісторыю развіцця скульптуры; мастацка-вобразную мову скульптуры; віды скульптуры, матэрыялы, прыналежнасці і асноўныя тэхналогіі;прыёмы і спосабы лепкі; уласцівасці мастацкіх матэрыялаў, якія выкарыстоўваюцца ў выкананні скульптурных работ; методыку працы над скульптурай. Умець: выкарыстоўваць сродкі мастацкай выразнасці скульптуры ў стварэнні скульптурных работ; аналізаваць натуру, выяўляць анатамічную аснову аб'ёму; працаваць з натуры, па памяці і па ўяўленню; ляпіць фігуры жывёл, птушак, чалавека па тэмах школьнай праграмы; ўмець паказваць аптымальныя прыёмы і спосабы лепкі навучэнцам. Валодаць: навыкамі паслядоўнага выканання скульптурнай кампазіцыі; тэхналагічнымі прыёмамі працы скульптурнымі інструментамі; практычнымі навыкамі працы з мяккімі скульптурнымі матэрыяламі. |
Пререквизиты4 |
Засваенне вучэбнай дысцыпліны грунтуецца на кампетэнцыях, якія набылі студэнты пры вывучэнні наступных дысцыплін: «Дэкаратыўнае маляванне»; «Дэкаратыўна-прыкладное мастацтва»; «Жывапіс»; «Кампазіцыя»; «Малюнак»; «Мастацкае праектаванне адзення»; «Колеразнаўства». |
Краткое содержание учебной дисциплины |
Асноўныя мэты выкладання дысцыпліны: фарміраванне ведаў, уменняў і навыкаў у вобласці скульптуры пры выкананні творчых работ, арыентаваных на практычнае выкарыстанне падчас навучання выяўленчай дзейнасці ў школе; развіццё прасторавага бачання прадмета і ўмення стварыць сродкамі скульптуры новыя формы рознай кампазіцыйнай і пластычнай складанасці на прыкладзе заданняў. Задачы вывучэння дысцыпліны: раскрыцце зместу, навукова-тэарэтычных асноў скульптуры і методыкі навучання лепке; фарміраванне ведаў пра гісторыю скульптуры на прыкладзевыдатных твораў сусветнага і айчыннага мастацтва; фарміраванне ведаў пра стварэнне мастацкага вобраза ў скульптуры, якая з’яўляецца спецыфічнай формай адлюстравання аб'ектыўнай рэчаіснасці; навучанне асновам аналізу скульптуры. |